Ana içeriğe atla

Dduk- Bok ki Deneyimi

Yurtdışına çıkıp Amerika’ya gelmemle birlikte çeşitli kültürlerin mutfaklarının lezzetlerini tatma şansım oldu. Amerika’da olmamın ve özellikle de onlarca üniversiteye ev sahipliği yapan Boston’ da olmamın bir artısı da bu şehrin çok sayıda dünya mutfağına ev sahipliği yapıyor olması. Boston o denli uluslararası bir şehir ki sokakta yürürken her milletten insan görmek mümkün. Bu durumda dünya mutfaklarının iyi örneklerinin bu şehre taşınmasına olanak sağlıyor.

Bugün Kore mutfağına ait bir yemekten bahsetmek istiyorum. Asya mutfağı genellikle ağız tadıma uygun olmasa da kendime uygun yemekler bulmakta mümkün. Kore mutfağında da diğer Asya ülkelerinde olduğu gibi bir çok seçeneği elerken kendim uygun birşeyler buldum. Acıya olan düşkünlüğüm Adana’ lı olmaktan geliyor olabilir ama Kore mutfağı da acının sınırlarını zorlayan bir mutfak. Ayrıca acının tadı diğer Asya mutfaklarına nazaran daha güzel hatta güzel.

Koreli arkadaşlarımla gittiğim, aslında tam olarak Kore restoranı olmayan daha ziyade Kore-Amerikan restoranı diyebileceğim bir mekanda benim damak tadımı az çok bilen arkadaşlarımdan benim için bir yemek seçmelerini rica ettim.

Dduk- Bok ki ‘ yi seçtiklerinde kabul etmem lazım biraz gerildim. Ama yemek geldiğinde ilk önce görüntüsüyle bütün gerginliğimi aldı diyebilirim. Siparişler gelene kadar yemeler hakkında arkadaşlarımdan bilgi  alırken bana sipariş edilen yemeğin pirinç olduğunu öğrendim. Asya mutfağında pirincin önemini bilen birisi olarak bu duruma şaşırmadım. Üniversite yıllarında çeltik üzerine aldığım derslerde ve araştırmalarda kalabalık asya ülkelerinde yoğun kullanımda olduğunu öğrenmiştim. 


Dduk- Bok ki ‘ yi türkçeye çevirmek gerekirse Acılı Pirinç Çubukları en yakın çevirim olur. Gelgelim tabağa baktığımızda bizim anladığımız türde pirinç görmek mümkün değil. Karbonhidrat oranıyla öne çıkan pirinç çubukları sebzeler ve yumurtayla protein ve lif açığını da kapatmış ve çok lezzetli bir hal almış. Ayrıca acı bu kadar yakışabilir. Garsonların masaya sürekli soğuk su servisi yapması acı gerçeği ortaya koyuyordu. Orta sınıf bir restoranda 9 dolarlık bir fiyatı var Amerika şartlarında gayet güzel bir fiyat. Fırsatını yakalayanlar Dduk- Bok ki denemeli.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Amerika'da Beslenme Alışkanlığı

Yıllarca ülkemizde, amerikalı insanların ciddi bir obezite problemi olduğunu, iyi beslenmediklerini konuştuk durduk, hatta bizim için pahalı olan şeylerle amerikadaki beslenmeyi kıyasladık  ‘’  teknoloji çok ucuz da sebze meyve dünya para abi amerikada  ‘’  lafını herhangi bir sokaktan geçerken duymak mümkün memleketimde. Gerçeklik payı da yok değildi hani bu lafların, amerikadaki insanların ciddi bir obezite problemi olduğunu ve hazır gıda  tüketiminin inanılmaz rakamlara ulaştığını biliyorduk, tüm bunları söylerken. Bundan bir kaç yıl evvel amerikan hükümetinin obeziteye savaş açtığını ve bununla ilgili politikalar yürüttüğünü okumuştum, gelgelelim bizim ülkemizi de tehdit etmeye başlayan bu sağlıksız beslenme alışkanlığına karşı sağlık bakanlığının yürüttüğü çok güzel çalışmalarda var. Peki şimdiye gelecek olursak amerikada durumlar ne insanlar nasıl besleniyor ?   Burada yaklaşık iki aydır yaşıyorum ve gözlemlediğim iki çeşit beslenme tipi var. İnsanların yaşam alanları gene